• De eerste wedstrijd van het seizoen 2020-2021 op het Heidepark leverde een troosteloze ambiance op. Geen toeschouwers, geen faciliteiten, het Covid 19 virus hakt er op alle gebied flink in. Een aantal suppoosten zorgden ervoor dat er geen ongenode gasten binnenkwamen al zagen we wel enkele supporters die vanaf de bosjes rond het veld de wedstrijd gade sloegen. De geblesseerde Stijn Kogelman filmde vanaf de tribune de wedstrijd en was rechtstreeks te volgen op facebook.

Het Hengelose Barbaros en Lemelerveld maakten er, op de slechte grasmat en gehinderd door een sterke wind, geen al te beste pot van. Lemelerveld trainer Richard Smit was na afloop not amused;  ,,Schandalig dat we op zo’n veld moeten voetballen” aldus de Heinose coach die enkele basisspelers moest missen vanwege blessures en quarantaine. Lemelerveld is het enige team dat in de 2e klasse J niet op nepsprieten speelt maar op gewoon gras.

Beide ploegen begonnen vol aanvallende intenties en was er voldoende ruimte voor acties. Al na 7 minuten werd het 0-1. Uit een slim genomen korte hoekschop draaide een Barbaros speler Fahad Saad zich knap vrij om de bal van dichtbij snoeihard in het dak van het doel te schieten. Lemelerveld was veel in balbezit maar wist in de vijandelijke zestien meter nauwelijks gevaar te stichten. Barbaros bediende zich van lange ballen op hun beide aanvallers die voor veel dreiging zorgden. De gebroeders Nijenkamp speelden beiden een sterke wedstrijd en wisten met de nodige moeite de aanvallen te elimineren.

In de 41 minuut kwam de verdiende gelijkmaker. Op inzet veroverde verdediger Jasper Gerritzen de bal en zijn pass op Matthias Reimink was net genoeg voor vrije doortocht. De technisch vaardige aanvaller scoorde beheerst in de verre hoek. Lemelerveld mocht tijdens de rust gebruik maken van de voormalige sporthalkantine voor het bakje thee. Barbaros had de beschikking over twee kleedkamers volgens de richtlijnen van de KNVB. Na rust zagen we twee hardwerkende ploegen die aan elkaar gewaagd waren al was Barbaros in de 49 minuut en 58 minuut wel heel dicht bij de voorsprong. Doelman Rik Ramaker redde fantastisch. Pas na enkele wisselingen en omzettingen kreeg Lemelerveld weer wat mogelijkheden. Mark Meijer zorgde aan de rechterkant met zijn snelheid voor dreiging. De slotfase was ronduit rommelig met veel slordigheden aan beide kanten. Met de 1-1 uitslag kregen beide ploegen waar ze recht op hadden.

Opstelling Lemelerveld:

Rik Ramaker, Jasper Gerritzen, Ian Nijenkamp, Joey Nijenkamp, Stan Reimink, Matthias Reimink (80 min Jaron Hulsink) Jeroen Exel, Mark Meijer (75 min Wesley Vlierman) Job Heerink, Noah Tuïnk (65 min Robin Morrenhof) en Jordy Lugtenberg.

Afwezig: Teun in de Wal en Stijn Kogelman (beide geblesseerd) en Naud Schrijver (quarantaine)

Aanstaande zondag 11 oktober gaat Lemelerveld op bezoek bij het Enschedese Vogido.